آ درس :کرج فردیس فلکه سوم پلاک 520 تلفن 02636547490
پروتئين ها
غذاهاي پر پروتئين

توصية كلي به ورزشكاران اين است كه آنها براي مصرف پروتئين احتياج به غذاهاي مقوي دارند، گرچه اغلب مكمل‌هاي پروتئين با كيفيت بالايي- مثل شيرهاي خالص و سويا كه معمولاً خيلي گران هستند- به ايشان عرضه مي‌شود. مصرف غذاهاي پروتئيني با كيفيت بالا كه كم‌چربي هستند، پروتئين غذايي مناسب را تأمين خواهد كرد. مواد غذايي پروتئيني با كيفيت بالا در شير و گوشت يافت مي‌شوند. متأسفانه اكثر غذاها مثل گوشت و شير شامل مقدار قابل توجهي چربي است، كه بايد در انتخاب اينها دقت نماييد تا حتي‌الامكان محدود به كمترين مقدار چربي در كالري مصرفي باشد. ماهي، گوشت سفيد مرغ و بوقلمون، گوشت‌هاي كم چربي مي‌باشند و سرشير از غذاهاي انتخابي بسيار خوب مي‌باشد. سفيده‌هاي تخم مرغ پروتئين خالص بدون چربي، گوشت‌هاي بدون چربي شامل حدود 50درصد كالري مثل پروتئين، سرشير در حدود 40درصد پروتئين، سبزيجات حدود 30درصد پروتئين و غذاهاي نشاسته‌دار در حدود 15درصد پروتئين دارند. متوسط رژيم غذايي آمريكا در حدود 15درصد پروتئين مي‌باشد
+ نوشته شده در  ساعت   توسط شهاب زند  |